Graag willen we je op de hoogte stellen van de ontwikkelingen, rondom ons nieuwe Vabi klantportaal – het Vabi platform – die momenteel plaatsvinden. Deze verandering is bedoeld om onze dienstverlening te verbeteren en een meer gebruiksvriendelijke ervaring te bieden. Hieronder vind je een uitgebreide uitleg van het nieuwe inlogsysteem en de stappen die nodig zijn om deze overgang soepel te laten verlopen.
Wat gaat er veranderen?
Voor al onze klanten komt er een nieuw klantportaal. Door het nieuwe klantportaal is het mogelijk dat alle gebruikers inloggen met een persoonlijk account waardoor de oude licentiebestanden niet meer nodig zijn en jouw organisatie inzicht en controle heeft over de gebruikers en licenties.
Waarom deze verandering?
- Betere beveiliging & personalisatie: Persoonlijke accounts verhogen niet alleen de veiligheid maar bieden ook een ervaring die helemaal op jou is afgestemd.
- Complete controle & inzicht: Direct overzicht en beheer van alle gebruikersaccounts binnen jouw organisatie.
- Eenvoudiger inlogproces: Weg met de oude licentiebestanden, welkom gestroomlijnd inlogproces!
- Een verbeterde Vabi-ervaring: Al deze veranderingen hebben één doel – jou voorzien van de beste Vabi-ervaring.
Hoe ziet het proces eruit?
De overgang naar het nieuwe systeem zal gefaseerd gebeuren. Op het moment dat jouw organisatie zo ver is om over te gaan naar het nieuwe klantportaal, dan ontvangt de technisch contactpersoon hierover een mail. In deze mail wordt in het kort uitgelegd wat het proces is dat doorlopen dient te worden.
Stap 1: Account aangemaakt voor technisch contactpersoon
Na deze eerste mail maken wij voor deze technisch contactpersoon automatisch een account aan voor het nieuwe klantportaal. De technisch contactpersoon ontvangt hierover een tweede mail. Vanuit deze mail kan de gebruiker het aanmaken van het account afronden.
Stap 2: Accounts aanmaken voor alle medewerkers
Zodra de technisch contactpersoon zijn/haar account heeft afgerond, kan hij/zij direct starten met het uitnodigen van alle actieve gebruikers van de organisatie. Op het moment dat een gebruiker wordt uitgenodigd door de technisch contactpersoon, dan ontvangt hij/zij hierover een mail. Benieuwd hoe dit uitnodigen in zijn werk gaat? Bekijk onze handleiding voor het nieuwe klantportaal.
Stap 3: Inloggen als gebruiker
Wanneer de gebruiker de mail ontvangt, kan hij/zij vanuit deze mail direct het aanmaken van het account afronden. Hiervoor hoeft een gebruiker alleen zijn/haar naam in te vullen en een wachtwoord op te geven. Vervolgens is het de bedoeling dat hij/zij met dit account inlogt in de software van Vabi. Hierdoor is er geen gedoe meer met de licentiebestanden.
Overgangsperiode
Op het moment dat een technisch beheerder zijn account heeft aangemaakt, start er een overgangsperiode. Gedurende de overgangsperiode van maximaal 2 weken, kun je als organisatie nog steeds gebruikmaken van de huidige licentiebestanden. Echter, na deze periode is inloggen alleen mogelijk via een persoonlijk account.
We begrijpen dat veranderingen aan de gebruikerservaring vragen kunnen oproepen, maar we willen benadrukken dat deze veranderingen een positieve stap zijn naar een meer gebruiksvriendelijk en efficiënt platform. We waarderen je geduld en samenwerking tijdens deze periode.
Als je vragen, opmerkingen of feedback hebt over deze wijzigingen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Service & Support afdeling. We staan klaar om te helpen en eventuele zorgen weg te nemen.